![]() Kako moliti rožni venec? |
Izvor besede rožni venec je precej negotov. Nekateri so mnenja, da izhaja iz sanskrta "japamala", kar pomeni latinsko corona. Ta pa pomeni tako zbirko oziroma venec rož kakor tudi zbirko molitev. Tako naj bi corona pomenila splošno vsako molitev, pri kateri se ponavljajo določeni molitveni obrazci in se to ponavljanje šteje na jagode (kamenčke), nabrane na vrvici. Zato corona (venec) večkrat pomeni tudi molek, to je jagode, nabrane na vrvici in štetje molitev. Zaradi tega imenujemo naš rožni venec tudi molek. Način moIitve s ponavljanjem istih kratkih molitvenih obrazcev ali vzklikov je obče človeški in ga zato ne poznamo samo v krščanstvu, temveč tudi v nekrščanskih verstvih (hinduizem, muslimanstvo). Nikakor ne gre zgolj za zunanje ponavljanje, temveč za globoko osebno doživljanje in poglabIjanje ob določenem besedilu. To naj se dotakne človekovega srca in prepoji mišljenje. Vrvico z jagodami (molek) za štetje molitev so najprej uporabljali puščavniki na Vzhodu, od tam pa je prišla ta navada tudi na Zahod. Širitev rožnega venca Dominikanci so že od 13. stoletja dalje imeli rožni venec za dediščino svojega reda in so z veliko vnemo razširjali to molitev. Priporočali so jo in razlagali ljudem njeno bogato vsebino v pridigah, duhovnih vajah, ljudskih misijonih. Povsod, kamor so prišli, so ustanavljali bratovščine svetega rožnega venca. V Kölnu je bila ustanovljena taka bratovščina že leta 1475. Papež Pij V je organiziranje bratovščin rožnega venca poveril dominikancem. Res je bila kmalu skoraj vsa katoliška Evropa preprežena s temi bratovščinami. V Ljubljani je bila bratovščina rožnega venca vsaj že v 17. stoletju. Te bratovščine so bile prave šole krščanskega življenja, kjer so verniki dobivali zelo dobro duhovno in sploh krščansko vzgojo. Molitev rožnega venca se je širila po zmagi kristjanov nad Turki pri Lepantu 1571, saj so to zmago pripisovali molitvi rožnega venca. Na dan odločilne bitke (7. oktobra 1571) so se zbrale bratovščine rožnega venca in goreče molile to molitev. V spomin na to zmago imamo v bogoslužju god Rožnovenske Matere Božje (7. oktobra). Poznejši papeži, zlasti Leon XIII, ki je napisal kar 16 okrožnic o rožnem vencu, so to molitev pospeševali. K širjenju te molitve so prispevala tudi prikazovanja v Lurdu, Fatimi in danes v Međugorju ter stiske krščanskega ljudstva. Med novejšimi cerkvenimi dokumenti o rožnem vencu je treba omeniti Apostolsko spodbudo Pavla VI. O Marijinem češčenju. In to ne samo zato, ker papež opozarja na evangeljski značaj rožnega venca in njegovo povezavo z liturgično molitvijo, temveč tudi zato, ker kaže, kako se nekatere pobožnosti navdihujejo ob rožnem vencu. "V novejšem času so se izoblikovale nekatere nove pobožnosti, ki so dobile navdih iz rožnega venca. Med njimi bi radi omenili in priporočili tiste, ki v običajno besedno bogoslužje vnašajo nekatere sestavine rožnega venca Blažene Device Marije, kot so premišljevanje skrivnosti in litanijsko ponavljanje zdravamarij. Te skrivnosti dobijo na ta način močnejšo osvetlitev, saj so vključene v branje Svetega pisma in v homiletično razlago, obdane s trenutki tišine in poživljene s petjem. Veseli smo, ko vidimo, kako so te vaje mladinskim združenjem pomagale, da v obilnejši meri zajemajo iz bogastva rožnega venca in ta način molitve znova bolj cenijo" |
|
<< Nazaj